بازخورد درباره این کالا

گوشی موبایل ایسوس مدل Zenfone 2 Laser ZE550KL MSM8939 دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت

0
از 0 رای

0دیدگاه

برچسب: , ,
ویژگی های محصول
  • ابعاد : 10.8 × 77.2 × 152.5 میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت : سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)
  • وزن : 170 گرم
  • ویژگی‌های خاص : مناسب عکاسی , فبلت
  • ساختار بدنه : پلاستیک
  • تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
  • تراشه : Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی : Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده : 64 بیت
+ اطلاعات بیشتر

معمولا انتخاب و خرید گوشی‌های میان‌رده مناسب با نیازهایمان، مشکل‌تر از انتخاب یک گوشی بالارده است. برای انتخاب این دسته از گوشی‌ها، برند معتبر می‌تواند یکی از عوامل تعیین‌کننده باشد. گوشی «ایسوس زنفون 2 لیزر» (Asus Zenfone 2 Laser) با سخت‌افزاری مناسب، دوربینی که می‌تواند با استفاده از فوکوس لیزری در کسری از ثانیه روی سوژه‌ی موردنظر شما فوکوس کند و نمایشگری بزرگ و مناسب یکی از میان‌رده‌های ایسوس با بازه‌ی قیمتی مناسب است. استفاده از تراشه‌‌ی شرکت کوالکام برای این گوشی به‌همراه دو گیگابایت رم می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کاربران باشد. تراشه‌ی 64 بیتی اسنپ‌دراگون 615 که هشت هسته پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 405 را روی خود دارد، برای این گوشی انتخاب شده است. در حدود 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی که تا 256 گیگابایت قابلیت افزایش دارد، Wi-Fi و بلوتوث در کنار A-GPS و GLONASS از دیگر امکانات ارتباطی و مکان‌یابی در زنفون 2 لیزر هستند. جنس پلاستیکی این گوشی باعث شده تا نزدیک به 170 گرم وزن داشته باشد. زنفون 2 لیزر، نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن HD دارد. این نمایشگر که از فن‌آوری IPS سود می‌برد، تراکم 267 پیکسل بر اینچ دارد. همچنین این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. دوربینی با سنسور 13 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و دوربین دوم با سنسور 5 دو ثبت‌کننده‌ی پرقدرت در این گوشی هستند. دوربین اصلی این گوشی را سخت‌افزاری برای فوکوس سریع روی سوژه‌های موردنظر شما همراهی می‌کند. با استفاده از این سخت‌افزار زنفون 2 لیزر می‌تواند در کسری از ثانیه فوکوس و ثبت تصویر را انجام دهد. هر دو دوربین این گوشی دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارند که در نور کم هم تصاویر شفافی ثبت کنند. این گوشی به سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0 مجهز شده که برای این گوشی مطلوب به نظر می‌رسد. باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر تامین‌کننده‌ی انرژی لازم برای زنفون 2 لیزر است. سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون 615 به‌همراه دو گیگابایت رم، دوربین‌ اصلی با سنسور 13 مگاپیکسل که به فوکوس لیزری هم مجهز شده‌ و نمایشگری 5.5 اینچی با تراکم 267 پیکسل بر اینچ می‌توانند دلایل قانع‌کننده‌ای برای خرید این میان‌رده‌ی باکیفیت باشند. البته در کنار این موارد باید رده‌ی قیمتی مناسب این گوشی را هم درنظر گرفت.

نقد و بررسی تخصصی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عکاسی با گوشی برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین نمی‌خواهید مبلغ بالایی را برای خرید گوشی خرج کنید؛ گوشی «ایسوس زنفون2 لیزر» (Asus Zenfone 2 Laser) را حتما در بین گزینه‌های خرید خود قرار دهید. دوربینی که می‌تواند به‌سرعت روی سوژه‌های شما فوکوس کند و تصاویر باکیفیت ثبت کند، نمایشگری بزرگ که دیدن تصاویر ثبت‌شده با دوربین را برایتان ساده‌تر می‌کند، سخت‌افزاری که پاسخگوی نیاز‌های روزانه و بازی‌های نسبتا سنگین است را در کنار باتری با ظرفیت مطلوب و سیستم‌عامل به‌روز را باقیمتی مناسب برای شما عرضه می‌کند.

دوربین

ایسوس هم مثل HTC ترجیح داده تا برای دوربین اصلی زنفون2 لیزر از سنسور‌های شرکت توشیبا استفاده کند. این سنسور با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 می‌تواند نور زیادی را جذب کند و درنتیجه تصاویر روشن و شفافی ثبت کند. این سنسور از نوع CMOS است و با فلشی از نوع LED دورنگ همراهی می‌شود تا تصاویر 13 مگاپیکسلی‌اش در هر شرایط زمانی و مکانی، روشنایی مطلوبی داشته باشند.

البته این دوربین با توجه به دارا بودن سخت‌افزاری که کمک می‌کند تا فوکوس در سریع‌ترین حالت ممکن انجام شود؛ یکی از سریع‌ترین فوکوس‌ها را در بین گوشی‌های همراه دارد. فوکوس لیزری کمک می‌کند؛ فوکوس در کسری از ثانیه روی سوژ‌ه‌های عکاسی شما انجام شود. یکی از نقاط قوت این گوشی همین فوکوس لیزری است که در نام‌گذاری گوشی هم بی‌تاثیر نبوده است.

رابط کاربری دوربین در عین ساده بودن، کاربردی است و تمامی اجزای آن، دقیقا همان‌جایی قرار دارند که باید باشند. کلید‌های مجازی عکاسی و فیلم‌برداری کنار هم قرار گرفته‌اند، پس می‌توانید هنگام فیلم‌برداری، عکس هم ثبت کنید. منویی برای انتخاب حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری در نظر گرفته‌شده است، که بسیار غنی به نظر می‌رسد. در این منو حالت‌های متعدد و کاملی را برای عکاسی دیده می‌شوند که در کمتر موبایلی نمونه‌ای مثل آن را شاهد بودیم. حالت عکاسی خودکار، عکاسی با تنظیمات دستی، عکاسی HDR، عکاسی پاناروما، عکاسی با افکت زیبایی، عکاسی در نور کم، عکاسی با رزولوشن بالا، عکاسی در شب، حالتی برای اضافه کردن افکت‌های مختلف به عکس، عکاسی سلفی با دوربین پشت، ساختن انیمیشن‌های کوتاه با فرمت GIF فیلم‌برداری با سرعت کم و البته سرعت‌بالا و چند حالت دیگر که همگی کارآمد و کامل به نظر می‌رسند در این منو به چشم می‌خورند.

یکی از نکات جالب در مورد رابط کاربری دوربین این است که، در شرایط مختلف بسته به نوع صحنه یا نور آن، یکی از حالت‌های پیش‌فرض را برای عکاسی یا فیلم‌برداری پیشنهاد می‌دهد که کاربر می‌تواند با توجه به سوژه‌ی عکاسی موردنظرش آن را انتخاب یا رد کند.

دوربین سلفی هم ازنظر دریچه‌ی دیافراگم مشخصات یکسانی با دوربین اصلی دارد. همچنین می‌تواند تصاویر عریض 85 درجه‌ای ثبت کند. این دوربین در مقایسه با گوشی‌های معمولی، تصاویر عریض‌تر و شفاف‌تری را با رزولوشن 5 مگاپیکسل ثبت می‌کند.

دوربین اصلی زنفون2 لیزر می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن fullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، این ویدیو‌ها از تعداد فریم مطلوب، روشنایی و صدای خوبی برخوردارند. تصاویر دوربین اصلی هم در مقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده مناسب به نظر می‌رسند. تصاویر خالی از بافت نویز هستند و حدومرز رنگ‌ها در آن‌ها حفظ‌شده است.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

تراشه‌ی میان‌رده‌ی شرکت کوالکام به‌عنوان تراشه‌ی گوشی زنفون 2 لیزر انتخاب‌شده است. اسنپ‌دراگون 615 که دو پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با فرکانس‌های پردازشی مختلف دارد، به همراه دو گیگابایت رم؛ مجموعه‌ای هستند که سخت‌افزار اصلی زنفون 2 لیزر را تشکیل داده‌اند. این گوشی به 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان افزایش آن تا 256 گیگابایت به کمک کارت حافظه‌ی جانبی، مجهز شده است. انجام بازی‌های نسبتا سنگین، سرو سامان دادن به امور روزمره، حتی ذخیره‌ی فیلم، عکس یا برنامه به مقدار زیاد با توجه به این سخت‌افزار و حافظه‌ی داخلی در زنوفن2 لیزر با مشکل مواجه نخواهد شد. همچنین مثل سایر گوشی‌های دیگر این گوشی هم از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. فناوری‌های ارتباطی دیگر مثل Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم در این گوشی قرار داده‌شده‌اند تا این گوشی تنها در ثبت تصاویر برتر نباشد. تمام انرژی لازم برای این مجموعه‌ی سخت‌افزاری توسط باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی از جنس لیتیوم-پلیمر تامین می‌شود.

یکی از مواردی که این گوشی را محبوب‌تر می‌کند، سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0 است که ایسوس اعلام کرده تمام گوشی‌‌های بالارده‌ی این شرکت در طول چند ماه آینده، به‌روزرسانی برای ارتقا به سیستم‌عامل اندروید مارشمالو را دریافت می‌کنند و رابط کاربری این گوشی‌ها هم چند پله‌ای پیشرفت خواهد کرد.

زنفون 2 لیزر در آزمون AnTuTu همراه با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، نمره‌ی 32098 را کسب کرد.

گفتنی است رابط کاربری زنفون2 لیزر به‌صورت قابل‌توجهی ساده و کاربردی طراحی‌شده است و بسیاری از نیاز‌های اولیه را به بهترین نحو ممکن پوشش می‌دهد. قابلیت‌های زیادی برای استفاده ساده‌تر کاربر از این رابط کاربری در نظر گرفته‌شده‌اند. «قابلیت کنترل و استفاده با یک دست» (One Hand Mode)، «فراخوانی قابلیت‌ها و برنامه‌های مختلف با کشیدن حروف مختلف روی نمایشگر خاموش گوشی» (Launch App)، امکان ثبت تصویر نمایشگر با استفاده از کلید مدیریت برنامه‌ها، «حالتی برای استفاده ایمن کودکان از گوشی» (Kids Mode)، برنامه‌های اختصاصی برای پاک‌سازی رم و افزایش کارایی باتری گوشی و بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض اختصاصی ایسوس و دیگر برنامه‌های خارجی برای افزایش کارایی گوشی از مواردی هستند که در رابط کاربری این گوشی جلب‌توجه می‌کنند.

یکی از مواردی که در رابط کاربری این گوشی جلب‌توجه کرد، کیبورد بسیار ساده و کارآمد اختصاصی ایسوس است که به جرات می‌توان گفت از کی‌برد اختصاصی گوگل و هر برنامه‌ی خارجی دیگری برای کی‌برد، کیفیت بالاتری دارد و می‌تواند جایگزینی مناسب برای برنامه‌ی دیگری باشد و خود را با بهترین نحو ممکن با شما تطبیق دهد.

طراحی و ساخت

برخلاف گوشی‌های زنفون سلفی و زنفون 2 دیلاکس، این گوشی فاقد آن بافت چندضلعی روی قاب پشتی است و قابی صاف دارد. همین موضوع باعث می‌شود، وضعیت قرار گرفتن مناسبی روی سطوح صاف نداشته باشد. هنگام قرار گرفتن زنفون2 لیزر روی سطوح صاف، لمس لبه‌های چپ و راست گوشی باعث می‌شود تا گوشی تکان‌های نامناسبی داشته باشد که مانع از کار کردن ساده‌ی شما خواهد شد. همچنین قاب پشتی صاف باعث می‌شود تا گوشی روی سطح صاف سر بخورد و سطح اتکا‌ی جالبی نداشته باشد.

از طرفی ابعاد بزرگ زنفون2 لیزر برای یک گوشی 5.5 اینچی در سال 2015 مناسب نیست، از همه مهم‌تر ضخامت نزدیک به 11 میلی‌متری گوشی هم مزید بر علت می‌شود تا این گوشی کمی بزرگ‌تر از چیزی که واقعا است، به نظر برسد. اما اگر این موارد و البته وزن 170 گرمی گوشی را کنار بگذاریم، طراحی کلی گوشی چنگی به دل نمی‌زند و به‌صورت قابل‌توجهی پذیرفتنی نیست.

مشکل دیگر این گوشی، مکان کلید روشن/خاموش گوشی دانست، این کلید روی لبه‌ی بالایی و دقیقا وسط این لبه قرار داده‌شده است. هنگامی‌که گوشی را با یک دست گرفته‌اید، اصلا نمی‌توانید با همان دست به این کلید دسترسی داشته باشید. این مشکل شما را مجبور خواهد کرد تا برای روشن‌/خاموش کردن نمایشگر حتما از دست دیگرتان کمک بگیرید. طراحی قاب جلویی ساده است و هیچ موردی قابل‌توجه یا قابل توضیحی در آن مشاهده نمی‌شود. تنها می‌توان به عدم روشن شدن کلید‌های لمسی این گوشی اشاره کرد که هنگام تاریکی حتما شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

درمجموع باید اضافه کرد در دست گرفتن گوشی به خاطر حالت ارگونومیک قاب پشتی و وزن نسبتا مناسب برای جلوگیری از سرخوردن گوشی، ساده است و گوشی به‌راحتی در دستتان قرار می‌گیرد و احتمال افتادن آن را بسیار کم می‌کند.

صفحه نمایش

پنلی از نوع LCD با فناوری IPS، اندازه‌ی 5.5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 که می‌تواند تراکم 267 پیکسل بر اینچ را نمایش دهد؛ تمام مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر زنفون2 لیزر هستند. نمایشگر زنفون2 لیزر در مقایسه با زنفون2 دیلاکس، شفافیت، روشنایی، همچنین رزولوشن و تراکم پیکسلی کم‌تری دارد. این مورد می‌تواند به خاطر عدم استفاده از فناوری OneGlass در این گوشی باشد. برای محافظت از این نمایشگر که 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، از نسخه‌ی چهارم محافظ‌های گوریلا گلس استفاده‌شده است. باید گفت تنظیمات مناسبی برای نمایشگر زنفون2 لیزر مثل امکان روشن و خاموش کردن نمایشگر با دو بار تپ و امکان تنظیم سردی و گرمی رنگ‌هایش در بخش تنظیمات در نظر گرفته‌شده است.

درمجموع می‌توان گفت نمایشگر این گوشی با توجه اندازه‌ی مناسب و سرعت پاسخگویی بالا و همچنین امکان تغییر سردی و گرمی رنگ، اما تراکم نسبتا پایین می‌تواند برای مقاصدی مثل بازی کردن، وب‌گردی، تماشای فیلم یا عکس و حتی مطالعه مناسب باشد.

جمع‌بندی

اگر به یک میان‌رده‌ی با قیمت و امکانات مطلوب فکر می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که زنفون2 لیزر تمام نیاز‌های شما را به‌خوبی و در حد کمال پوشش می‌دهد. این گوشی ترکیبی مناسب و ارزان‌قیمت از دو گوشی زنفون 2 دیلاکس و زنفون سلفی است. همچنین اگر به دنبال گوشی مناسب برای عکاسی هستید، دوربین 13 مگاپیکسلی زنفون 2 لیزر به همراه فوکوس لیزری می‌توانند پاسخ مناسبی برای شما باشند. در کنار این دوربین، نمایشگر 5.5 اینچی با تراکم 267 پیکسل بر اینچ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری با ظرفیت مطلوب 3000 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم از ویژگی‌های عالی در زنفون 2 لیزر هستند.

نمایش بیشتر- بستن
برند:
تاتاکالا
منتخب
96% رضایت خریداران عملکرد عالی

ناموجود

  • ارسال توسط تاتاکالا
ناموجود
بروزرسانی قیمت: 27 خرداد 1400
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

امتیاز کاربران به:

گوشی موبایل ایسوس مدل Zenfone 2 Laser ZE550KL MSM8939 دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش