بازخورد درباره این کالا

گوشی موبایل ایسوس مدل ZenFone Selfie Pon ZD551KL دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت

0
از 0 رای

0دیدگاه

برچسب: , ,
ویژگی های محصول
  • ابعاد : 10.8 × 77.2 × 156.5 میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت : سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)
  • وزن : 170 گرم
  • ویژگی‌های خاص : فبلت , مناسب عکاسی سلفی
  • ساختار بدنه : پلاستیک
  • تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
  • تراشه : Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی : Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده : 64 بیت
+ اطلاعات بیشتر

گوشی «ایسوس ذن‌فون سلفی ZD551KL دو سیم‌کارت» (Asus Zenfone Selfie ZD551KL) یکی از معدود گوشی‌های بازار بوده که دوربین سلفی‌اش مجهز به فلش LED دورنگ است. البته این گوشی تک‌بعدی نیست و صرفا برای عکاسی سلفی طراحی نشده است؛ بلکه داشتن سخت‌افزاری مناسب بازی و انجام امور روزمره، نمایشگری بزرگ و مطلوب برای هرآنچه در نظر دارید، امکان استفاده از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت پرسرعت نسل چهارم و همچنین طراحی زیبا و چشم‌نواز از ویژگی‌های خاص این گوشی بزرگ هستند. از جذاب‌ترین قسمت‌های این گوشی، دوربین‌های آن هستند. دقیقا دو دوربین با مشخصات مشابه برای دوربین‌های اصلی و سلفی ذن‌فون سلفی در نظر گرفته شده‌اند تا کاربرانی که مشتاق ثبت تصاویر سلفی هستند، این گوشی را در ابتدای لیست انتخابشان قرار دهند. هر دو دوربین 13مگاپیکسلی این گوشی به فلش‌هایی از نوع LED دو رنگ مجهز شده‌اند تا کاربران علاوه‌بر اطمینان از کیفیت تصاویر، از لحاظ روشنایی تصاویر هم خیالی آسوده داشته باشند. البته هر دو دوربین می‌توانند ویدئو‌هایی با رزولوشن FullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند و دارای فوکوس اتوماتیک هم هستند. ایسوس، ذن‌فون سلفی را به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 615 مجهز کرده تا در کنار سه گیگابایت رم جای هیچ‌گونه نگرانی برای انجام امور دم‌دستی و بازی‌های نسبتا سنگین وجود نداشته باشد. همچنین 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 256 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته ‌شده است. در ذن‌فون سلفی امکان استفاده از دو سیم‌کارت و اتصال به شبکه‌‌های 4G وجود دارد. امکان گوش‌دادن به رادیو و اتصال فلش با استفاده از فناوری OTG در ذن‌فون سلفی وجود دارد. اگر این مجموعه‌ی سخت‌افزاری را در کنار نمایشگر 5.5اینچی ذن‌فون سلفی در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این گوشی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بازی‌کردن باشد. نمایشگری مجهز به فناوری IPS که تراکم 403 پیکسل بر اینچ را نمایش می‌دهد و می‌تواند علاوه‌بر بازی‌کردن، برای وب‌گردی، مطالعه و حتی دیدن فیلم هم مطلوب باشد. از طرفی طراحی ظاهری گوشی هم زیبا به نظر می‌رسد. تراش‌هایی روی قاب پلاستیکی پشت گوشی وجود دارند که نور را در زاویه‌های مختلف بازتابش می‌کنند و جلوه‌ی زیبا و چشم‌نوازی به قاب پشتی گوشی می‌بخشند. وزن این گوشی با توجه به ‌اندازه و جنسش نسبتا زیاد و در حدود 170 گرم است و البته ضخامتی در حدود 11 میلی‌متر هم دارد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به باتری آن با ظرفیت مطلوب 3000 میلی‌آمپر ساعتی و اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0 با امکان به‌روزرسانی به جدید‌ترین نسخه اشاره کرد. ذن‌فون سلفی به‌عنوان یکی از برترین گوشی‌های ایسوس با توجه به بازه‌ی قیمتی‌اش به امکانات قابل‌قبول و مطلوبی مجهز شده است. استفاده از دو دوربین با سنسور‌های 13مگاپیکسلی و فلش‌های LED با نور دو رنگ، نمایشگر 5.5اینچی با تراکم 403 پیکسل بر اینچ، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 615 به همراه 2 گیگابایت رم، امکان استفاده از دو سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و ظاهری زیبا از ویژگی‌های خوب این گوشی ایسوس هستند.

نقد و بررسی تخصصی

شاید نتوان از خط‌مشی شرکت‌های بزرگ به‌درستی مطلع شد؛ اما این موضوع روشن است که بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند تا با به اوج‌رساندن یکی از قابلیت‌های گوشی‌هایشان، آن گوشی را برای خرید افراد خاصی آماده کنند. این گوشی‌ها معمولا تک‌بعدی بوده و در همان بخشی که به کمال رسیده‌اند، حرف‌هایی برای گفتن دارند. اما گوشی «ایسوس ذن‌فون سلفی» (Asus Zenfone Selfie) علاوه‌بر به کمال‌رساندن عکاسی سلفی، سخت‌افزار مطلوبی هم دارد که می‌تواند برای بازی و امور دم‌دستی مفید باشد؛ همچنین نمایشگری بزرگ دارد که ذن‌فون سلفی را برای بسیاری از امور مناسب کرده است. البته ایسوس در ابتکاری جالب که به‌ندرت در گوشی‌های دیگر شاهدش بودیم، تمام این امکانات را در قابی زیبا گرد هم آورده است تا خریداران علاوه‌بر داشتن سخت‌افزار و امکانات مناسب؛ از نظر ظاهری هم بتوانند حساب ویژه‌ای روی این گوشی باز کنند.

دوربین

ذن‌فون سلفی، یکی از معدود گوشی‌هایی است که دوربین اصلی و سلفی آن از لحاظ مشخصات مشابه هم هستند. برای دوربین سلفی این گوشی، سنسوری در نظر گرفته شده که ساخت شرکت توشیبا با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و از نوع CMOS BSI است و می‌تواند تصاویر عریض 88درجه‌ای رابا رزولوشن 13 مگاپیکسل ثبت کند. آنچه درباره‌ی این دوربین جالب به نظر می‌رسد، مجهزشدنش به فلش LED از نوع دورنگ و فوکوس اتوماتیک است. این دو مورد کمک می‌کنند تا کاربر بتواند نهایت کیفیت و روشنایی را به تصاویر سلفی خود بیاورد.

دوربین اصلی با تمام این مشخصات و البته دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 به فوکوس لیزری هم مجهز شده تا بتواند در کسری از ثانیه و با دقت بیشتری روی سوژه‌های عکاسی فوکوس کند.

رابط کاربری دوربین در عین ساده‌بودن، کاربردی است و تمامی اجزای آن، دقیقا همان‌جایی قرار دارند که باید باشند. کلید‌های مجازی عکاسی و فیلم‌برداری کنار هم قرار گرفته‌اند، پس می‌توانید هنگام فیلم‌برداری، عکس هم ثبت کنید. منویی برای انتخاب حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری در نظر گرفته شده است که بسیار غنی به نظر می‌رسد. در این منو حالت‌های متعدد و کاملی برای عکاسی دیده می‌شوند که در کمتر موبایلی نمونه‌ای مثل آن را شاهد بودیم. حالت عکاسی خودکار، عکاسی با تنظیمات دستی، عکاسی HDR، عکاسی پاناروما، عکاسی با افکت زیبایی، عکاسی در نور کم، عکاسی با رزولوشن بالا، عکاسی در شب، حالتی برای اضافه‌کردن افکت‌های مختلف به عکس، عکاسی سلفی با دوربین پشت، ساختن انیمیشن‌های کوتاه با فرمت GIF فیلم‌برداری با سرعت کم و البته سرعت ‌بالا و چند حالت دیگر که همگی کارآمد و کامل به نظر می‌رسند، در این منو به چشم می‌خورند.

یکی از نکات جالب در مورد رابط کاربری دوربین این است که در شرایط مختلف بسته به نوع صحنه یا نور آن، یکی از حالت‌های پیش‌فرض را برای عکاسی یا فیلم‌برداری پیشنهاد می‌دهد که کاربر می‌تواند با توجه به سوژه‌ی عکاسی موردنظرش آن را انتخاب یا رد کند.

هر دو دوربین این قابلیت را دارند که با رزولوشن fullHD، سرعت 30 فریم بر ثانیه و صدای استریو فیلم‌برداری کنند.

به جرئت می‌توان گفت، کیفیت تصاویری که دوربین اصلی و سلفی ثبت می‌کنند، تفاوتی باهم ندارند و تمامی تصاویر از کیفیت، روشنایی و شفافیت خوبی برخوردارند. تصاویر، خالی از بافت نویز هستند و حدومرز رنگ‌ها در آن‌ها حفظ شده است. برخلاف گوشی ذن‌فون 2دیلاکس که زمان زیادی را صرف ذخیره‌کردن تصاویر ثبت‌شده می‌کرد؛ این گوشی عملیات ثبت و ذخیره‌ی تصویر را با سرعت انجام می‌دهد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

طراحی و ساخت

شاید ابعاد بزرگ ذن‌فون سلفی برای یک گوشی 5.5اینچی در سال 2015 مناسب نباشد، از همه مهم‌تر ضخامت نزدیک به 11میلی‌متری گوشی هم مزید بر علت می‌شود تا این گوشی کمی بزرگ‌تر از چیزی که واقعا است، به نظر برسد؛ اما اگر این موارد و البته وزن 170گرمی گوشی را کنار بگذاریم، طراحی کلی گوشی جذاب‌تر از ذن‌فون2 است و طراحی خاص قاب پشتی آن تا حد زیادی توانسته این نقص‌ها را کم‌رنگ کند. البته این گوشی از نظر طول بزرگ‌تر از گوشی ذن‌فون2 دیلاکس است که این مورد به خاطر کشیده‌ترشدن فاصله‌ی نمایشگر تا لبه‌ی بالایی گوشی است.

برش‌هایی روی قاب پشتی ذن‌فون سلفی وجود دارند که نور را در جهت‌های مختلف بازتاب می‌کنند، قاب پشتی این گوشی را از سادگی خارج کرده‌اند. البته این قاب در رنگ‌ صورتی جذاب، فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز است. نامنظم‌بودن چندضلعی‌های قاب پشتی، باعث بازی نور روی این قاب می‌شود تا کاربر با هر بار دیدن این قاب حس جدیدی داشته باشد. کلید‌های کنترل صدا هم در جای مناسبی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند، این کلید‌ها زیر دوربین اصلی هستند و دسترسی به آن‌ها هنگام مکالمه به‌سادگی امکان‌پذیر است.

بزرگ‌ترین مشکل طراحی این گوشی را می‌توان مکان کلید روشن/خاموش گوشی دانست، این کلید روی لبه‌ی بالایی و دقیقا وسط این لبه قرار داده‌ شده است. هنگامی‌که گوشی را با یک دست گرفته‌اید، اصلا نمی‌توانید با همان دست به این کلید دسترسی داشته باشید. این مشکل شما را مجبور خواهد کرد تا برای روشن‌/خاموش کردن نمایشگر حتما از دست دیگرتان کمک بگیرید.

طراحی قاب جلویی ساده است و هیچ مورد قابل‌توجه یا قابل توضیحی در آن مشاهده نمی‌شود. تنها می‌توان به روشن‌نشدن کلید‌های لمسی این گوشی اشاره کرد که هنگام تاریکی حتما شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. البته قرارگرفتن دوربین سلفی همراه با فلش دقیقا در جایی که باید اسپیکر مکالمه حضور داشته باشد، باعث شده تا ایسوس تصمیم بگیرد، اسپیکر مکالمه را از حالت افقی به عمودی تغییر حالت دهد تا بالای گوشی از هماهنگی بیشتر برخوردار باشد. همین موضوع باعث شده روی قاب جلویی خبری از برند تجاری ایسوس نباشد.

درمجموع باید اضافه کرد دردست‌گرفتن گوشی به لطف برش‌ها و حالت ارگونومیک قاب پشتی و وزن نسبتا مناسب برای جلوگیری از سرخوردن گوشی، ساده است و گوشی به‌راحتی در دستتان قرار می‌گیرد و احتمال افتادن آن را بسیار کم می‌کند.

صفحه نمایش

پنلی از نوع LCD با فناوری IPS، اندازه‌ی 5.5اینچی با رزولوشن 1920×1080 که می‌تواند تراکم 403 پیکسل بر اینچ را نمایش دهد؛ تمام مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر ذن‌فون سلفی است. نمایشگر ذن‌فون سلفی در مقایسه با ذن‌فون2 دیلاکس، شفافیت و روشنایی کمتری دارد. این مورد می‌تواند به‌خاطر استفاده‌نکردن از فناوری OneGlass در این گوشی باشد. برای محافظت از این نمایشگر که 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، از نسخه‌ی چهارم محافظ‌های گوریلاگلس استفاده شده است. همچنین لایه‌ای محافظ در مقابل جذب اثرانگشت هم روی این نمایشگر کشیده شده است.

تنظیمات مناسبی مثل امکان روشن و خاموش کردنش با دو بار تپ و امکان تنظیم سردی و گرمی رنگ‌هایش در بخش تنظیمات در نظر گرفته شده است.

درمجموع می‌توان گفت نمایشگر این گوشی با اندازه و تراکم مناسب و سرعت پاسخ‌گویی زیاد و همچنین امکان تغییر سردی و گرمی رنگ می‌تواند برای هر منظوری مثل بازی‌کردن، وب‌گردی، تماشای فیلم یا عکس و حتی مطالعه مناسب باشد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

تراشه‌ی میان‌رده‌ی شرکت کوالکام به‌عنوان تراشه‌ی گوشی ذن‌فون سلفی انتخاب شده است. اسنپ‌دراگون 615 که دو پردازنده‌ی 4هسته‌ای با فرکانس‌های پردازشی مختلف دارد، به‌همراه 2 گیگابایت رم؛ مجموعه‌ای هستند که سخت‌افزار اصلی ذن‌فون سلفی را تشکیل داده‌اند. این گوشی به 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان افزایش آن تا 256 گیگابایت به کمک کارت حافظه‌ی جانبی مجهز شده است. انجام بازی‌های نسبتا سنگین، سروسامان‌دادن به امور روزمره، حتی ذخیره‌ی فیلم، عکس یا برنامه به مقدار زیاد با توجه به این سخت‌افزار و حافظه‌ی داخلی در ذن‌فون سلفی با مشکل مواجه نخواهد شد. همچنین مثل سایر گوشی‌های دیگر این گوشی هم از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. فناوری‌های ارتباطی دیگر مثل Wi-Fi، بلوتوث، رادیو و حتی OTG هم در این گوشی قرار داده شده‌ است تا این گوشی فقط در ثبت تصاویر سلفی برتر نباشد. تمام انرژی لازم برای این مجموعه‌ی سخت‌افزاری توسط باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی از جنس لیتیوم‌پلیمر تامین می‌شود.

یکی از مواردی که این گوشی را محبوب‌تر می‌کند، سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0 است که ایسوس اعلام کرده تمام گوشی‌‌های بالارده‌ی این شرکت در طول چند ماه آینده، به‌روزرسانی برای ارتقا به سیستم‌عامل اندروید مارشمالو را دریافت می‌کنند و رابط کاربری این گوشی‌ها هم چند پله‌ای پیشرفت خواهد کرد.

ذن‌فون سلفی در آزمون AnTuTu همراه با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، نمره‌ی 34425 را کسب کرد.

گفتنی است رابط کاربری ذن‌فون سلفی به‌صورت قابل‌توجهی ساده و کاربردی طراحی ‌شده است و بسیاری از نیاز‌های اولیه را به بهترین نحو ممکن پوشش می‌دهد. قابلیت‌های زیادی برای استفاده ساده‌تر کاربر از این رابط کاربری در نظر گرفته‌ شده است. «قابلیت کنترل و استفاده با یک دست» (One Hand Mode)، «فراخوانی قابلیت‌ها و برنامه‌های مختلف با کشیدن حروف مختلف روی نمایشگر خاموش گوشی» (Launch App)، امکان ثبت تصویر نمایشگر با استفاده از کلید مدیریت برنامه‌ها، «حالتی برای استفاده ایمن کودکان از گوشی» (Kids Mode)، برنامه‌های اختصاصی برای پاک‌سازی رم و افزایش کارایی باتری گوشی و بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض اختصاصی ایسوس و دیگر برنامه‌های خارجی برای افزایش کارایی گوشی از مواردی هستند که در رابط کاربری این گوشی جلب‌توجه می‌کنند.

یکی از مواردی که در رابط کاربری این گوشی جلب‌توجه کرد، کیبورد بسیار ساده و کارآمد اختصاصی ایسوس است که به جرئت می‌توان گفت از کیبرد اختصاصی گوگل و هر برنامه‌ی خارجی دیگری برای کیبرد، کیفیت بالاتری دارد و می‌تواند جایگزینی مناسب برای برنامه‌ی دیگری باشد و خود را با بهترین نحو ممکن با شما تطبیق دهد.

جمع‌بندی

اگر از علاقه‌مندان به ثبت تصاویر سلفی هستید و نمی‌خواهید گوشی شما فقط در این قسمت برتری داشته باشد، بلکه از باقی قسمت‌ها هم بهره‌ی لازم را ببرید؛ ذن‌فون سلفی را می‌توان بهترین انتخاب برای شما دانست. در کنار دوربین سلفی 13مگاپیکسلی به همراه فلش LED دورنگ که ویژگی منحصر‌به‌فرد این گوشی محسوب می‌شود. اگر مشخصات سخت‌افزاری ذن‌فون سلفی مثل تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 615 به همراه سه گیگابایت رم، دوربین اصلی 13مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5اینچی با تراکم 403 پیکسل بر اینچ و از همه مهم‌تر سیستم‌عاملی را که با این سخت‌افزار هماهنگی دارد، در نظر بگیرید؛ در خرید این گوشی درنگ نخواهید کرد. همه‌ی این موارد را در کنار طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد این گوشی و بازه‌ی قیمتی مناسبش در نظر داشته باشید.

نمایش بیشتر- بستن
تاتاکالا
منتخب
96% رضایت خریداران عملکرد عالی

ناموجود

  • ارسال توسط تاتاکالا
ناموجود
بروزرسانی قیمت: 27 خرداد 1400
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

امتیاز کاربران به:

گوشی موبایل ایسوس مدل ZenFone Selfie Pon ZD551KL دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش